’’Den bedste danske debut EP i meget, meget, meget lang tid’’
– Anders Bøtter

’’Det kan godt være, at Morilds fundament er et ganske velkendt mix af det bedste af storladen black metal,
shoegaze og hvad har vi, men hvad gør det, når der bygges et dunkelt og smukt slot ovenpå? Imponerende og
meget overbevisende debutshow fra et band, som vi kommer til at høre meget mere til.’’ 4/5 Devilution.

We Are Among Storms:

We Are Among Storms er en musisk trio bestående af trommer, guitar og vokal. Med medlemmer fra andre Københavnsbaserede hardcore bands såsom Église og The Psyke Project, har bandet mixet det aggressive med en tung og fredfyldt stemning og en opløftende atmosfære, der kombineres til én lyd. Den selvbetitlede EP fra 2018 blev efterfulgt af deres debutalbum i 2021. Det storroste nummer ’’The I In We’’, udgivet via Over The Under Records, er en blanding af kompromisløse moderne toner.

Ved at skabe kontrast mellem det negative og positive, det mørke og det håbefulde, det melankolske og det sorgløse – ønsker We Are Among Storms at omfavne hvert aspekt af livet og kanalisere det til lytteren og livepublikummet.

A Horrible Death To A Horrible Man:

A Horrible Death To A Horrible Man, har floreret i den Københavnske undergrund, siden slut2016. Hvad der startede som et Post-rock band, blev hurtigt udviklet til noget tungere og mørkere. Med rødder plantet godt i Shoegaze og stærke referencer til Blackmetal og Postrock, og et musisk og lyrisk fokus på livets tungsidighed, er ikke ”easy listening”, men blevet skabt for at vække følelser hos lytteren. Bandets live koncerter tilføjer endnu et lag af indtryk, via både lyd OG lys, med målet om at give så speciel og unik en oplevelse som muligt. Bandets seneste udspil, blev skabt i Februar 2019 og udgivet via samtlige sociale medier i April samme år.

EP’en ”FIRST LIGHT” består af 4 lange, tunge numre som er indspillet i Angry Music Studio. Produceret af Tobias Munk Møller // Mastereret af Emil Sauer // Cover af Katrine Rorhberg

A Horrible Death To A Horrible Man består af:
Peter Strange – Guitar/Vocals
Jesper Hansen – Guitar
Nick Ebert – Bass
Christian Lee – Drums

Late Night Venture:

Københavnske Late Night Venture er et post-metal band der har været på en lang rejse, både som individer og som enhed. Fra barn- og ungdommen i den danske provins til voksenlivet i København, videre til bandet blev formet i 2006 og endelig til deres nye plade ’Subcosmos’. Bandet udgav deres selvbetitlede album tilbage i 2006 og en række personlige ændringer udmundede i tilblivelsen af det nuværende line-up. Herefter udgav bandet ’Pioners of Spaceflight’ (2012) efterfulgt af ’Tychonians’ (2015). Det nye album ’Subcosmos’ er den tredje og sidste del af denne trilogi. Hvor de to andre albums har et mere observerende standpunkt, opererer den nye plade i det mere personlige. Musikken har desuden skiftet fokus, da bandet har bevæget sig mere hen mod en tungere post-metallyd og et udtryk defineret af legender som Neurosis og Isis. Udtrykket udvikler bandet gennem deres melodiske, poetiske og lokale træk som kontinuerligt har karakteriseret deres musik.